Tips

Wil jij meer weten over Suriname. Hier vind je leestips over dit prachtige land. Wil je meer weten over de geschiedenis, de cultuur, het toerisme, het staat er allemaal.Deze lijst wordt regelmatig aangevuld. Heb je zelf leuke tips, mail ze gerust naar me door! Hieronder kun je per thema door ons overzicht scrollen.
Wil je liever direct doorgestuurd worden naar de aanbieders klik dan op de volgende links:

Reisboekhandel De Zwerver  Winkel en webshop met een enorme collectie reisgidsen, landkaarten, wereldbollen en wereldkaarten! Meer dan 17.000 artikelen. Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, morgen in huis!

ANWB Reiswinkel Hier vind je naast boektitels eveneens diverse reizen en reisartikelen. Een goede voorbereiding is het halve werk zullen we maar zeggen! Voor ANWB leden vaak extra voordeel.

Libris Koop Lokaal Ondersteun de lokale boekhandel door bij Libris te bestellen. HIer vind je net als bij de andere boekhandels diverse titels over dit prachtige land, van roman tot reisboek!

 

 

No kwik in ons bos

No kwik in ons bos

Door Cynthia Mc Leod

Deze uitgave komt tot stand in samenwerking met De Nieuwe Kerk in Amsterdam ter gelegenheid van de expositie We Have a Dream. Gandhi, King en Mandela in De Nieuwe Kerk in Amsterdam van 16 september 2017 tot en met 4 februari 201

Kinderboeken
Pirouette in Paramaribo

Pirouette in Paramaribo

Door Humberto Tan

Dit boek is geschreven ter gelegenheid van de Surinametentoonstelling in de Nieuwe Kerk in Amsterdam, van 2 oktober 2019 tot en met 2 februari 2020. In het boek komen verschillende Surinaamse gerechten en woorden voor die in een voetnoot worden uitgelegd. 

Kinderboeken
Zo vieren wij Holi

Zo vieren wij Holi

Door Shalini Vallepur

Overal op de wereld vieren mensen feest. Feesten horen bij de cultuur van een land of volk. En vaak ook bij een geloof. Dit boek gaat over het Holi-feest. Lees verder>>

Algemeen, Historie, Kinderboeken
Reis door... Suriname

Reis door... Suriname

Door Petra Nelstein

Ga je naar Suriname, dit is een leuk boek voor kinderen over Suriname! Lees verder>>

Algemeen, Kinderboeken
Sem en Jazz gaan naar Suriname

Sem en Jazz gaan naar Suriname

Door Olivia Smith

De opa en oma van Sem en Jazz zijn een jaar geleden naar Suriname vertrokken. Tijdens het bellen vertelt oma vaak over haar werk in het Kinderhuis “Gado Pikin”. Als Sem en Jazz naar Suriame gaan beleven ze allerlei avonturen. Zelfstandig te lezen voor kinderen van 7 t/m 12 jaar. Leuk voorlezen voor het jongere kind! Lees verder>>

Kinderboeken
Op Bezoek in Suriname

Op Bezoek in Suriname

Door Karen Bos

Informatief en toegankelijk boek over Suriname voor kinderen en volwassenen in opdracht van het Koninklijk Instituur voor De Tropen. Lees verder>>

Algemeen, Flora & Fauna, Historie, Kinderboeken, Reizen
Mijn eerste woordjes in het Sranan - Deel 1 - Sranantongo leren

Mijn eerste woordjes in het Sranan - Deel 1 - Sranantongo leren

Door Darryl Veldman

Sranantongo leren op speelse wijze voor kinderen (en volwassen leren er ook meteen van) Lees verder>>

Algemeen, Kinderboeken
Mijn eerste woordjes in het Sranan - Deel 2 - Sranantongo leren

Mijn eerste woordjes in het Sranan - Deel 2 - Sranantongo leren

Door Darryl Veldman

Nog meer woordjes leren? Dit kan! Leer met 'Mijn Eerste Woordjes In Het Sranan 2' nieuwe woordjes en zinnen. Sranantongo is één van de talen uit Suriname. Sranantongo is een lingua franca, een taal die als gemeenschappelijk communicatiemiddel wordt gebruikt tussen mensen met verschillende moedertalen...Lees verder!

Algemeen, Kinderboeken, Reizen
Thula

Thula

Door Ineke Oudekerk

Uniek kinderboek dat zich afspeelt in Suriname met liedjes en kleurplaten. Een boek dat avontuurlijk is en je meeneemt naar het prachtige Suriname. Plezier alom! 'Thula' is een lieflijk verhaal over de sabaku Thula. Ze woont met haar vader en moeder aan een brede rivier in Suriname. Thula is een lief, maar ook eigenwijs meisje en zij is niet altijd gehoorzaam...Lees verder >>

Algemeen, Kinderboeken

Beleef Suriname

ALGEMENE VOORWAARDEN
PRIVACYVERKLARING

Contact

BeleefSuriname
Poortdijk 79
3402 BN
IJsselstein
06-50612847
www.beleefsuriname.nl