Boekentips

Wil jij meer weten over Suriname. Hier vind je leestips* over dit prachtige land. Wil je meer weten over de geschiedenis, de cultuur, het toerisme, het staat er allemaal.Deze lijst wordt regelmatig aangevuld. We zijn de lijst aan het herzien, dus binnenkort ontvang je meer. Heb je zelf leuke tips, mail ze gerust naar me door!

*Op deze pagina vind je een aantal zogenaamde ‘affiliate links’. Dat zijn in mijn geval vooral linkjes naar de bol.com-pagina
waar je een boek kan kopen. Mocht je na het lezen van mijn boekentip interesse hebben in het boek,
dan kan je gelijk doorklikken! Wanneer je uitsluitend vanuit deze link het boek besteld, krijg ik een kleine vergoeding voor het doorverwijzen.Dat betekent overigens niet dat jij extra betaalt of dat ik mij hierdoor in mijn keuzes laat leiden om iets wel of niet te noemen. Ik link alleen naar producten waar ik zelf enthousiast over ben!

De inkomsten die hiermee gegeneerd worden komen eveneens deels ten goede aan het leesonderwijs en kennisoverdracht over, voor en/of in Suriname, omdat u dan bijdraagt aan de verspreiding en totstandkoming van de derde druk van het boek 'Op bezoek in Suriname'

Naar het eind van de Amazone

Naar het eind van de Amazone

Door Pitou van Dijck

Pitou van Dijck neemt u mee op zijn enerverende tocht dwars door het Amazonegebied, van Bolivia tot Suriname. Op overtuigende en spannende wijze laat hij de lezer zien hoe het grootste woud ter wereld dreigt te verdwijnen.

Algemeen
Medicinale en Rituele Planten van Suriname

Medicinale en Rituele Planten van Suriname

Door Tinde van Andel en Sofie Ruysschaert

'Medicinale en Rituele Planten van Suriname' is het resultaat van enkele jaren wetenschappelijk onderzoek van het Nationaal Herbarium Nederland en de Universiteit Gent naar het plantgebruik voor geneeskrachtige, magische en religieuze doeleinden.

Algemeen, Flora & Fauna
Het verbrande huis

Het verbrande huis

Door Bodil de La Parra

Ruim veertig jaar na haar eerste bezoek brandt het huis af, en blijft er niets anders over dan de verhalen die zich er hebben afgespeeld. Het verbrande huis is de geschiedenis van een Surinaamse familie die een leven lang van elkaar gescheiden wordt door een oceaan, maar in zowel voor- als tegenspoed een hechte eenheid blijft. (bron:bol.com)

Algemeen
Suriname Discovered

Suriname Discovered

Door M. De Nood en Toon Fey, Gré Ploeg

Een must voor iedereeen die van Suriname houdt! Dit boek blader ik zeer regelmatig om weer even terug te zijn in dit prachtige land. De verscheidenheid die dit land te bieden heeft, zal je positef verbazen!

Algemeen

Beleef Suriname

ALGEMENE VOORWAARDEN
PRIVACYVERKLARING

Contact

BeleefSuriname
Poortdijk 79
3402 BN
IJsselstein
06-50612847
www.beleefsuriname.nl